עבודה בארצות הברית

ישראלים רבים חולמים לטוס ולנסוע לארצות הברית. עבודה בחול ובארצות הברית מאפשרת לנו להגשים חלומות, לחסוך כסף ועל הדרך גם לנסוע לטייל. אז אם גם אתם חולמים על עבודה בארצות הברית הפוסט הבא בדיוק בשבילכם!

עבודה בארצות הברית – למי זה מתאים?

ניתן לחלק את סוגי העבודות בארצות הברית לשניים: עבודות ומשרות זמניות ועבודות קבועות. עבודות זמניות הן למשל עבודה במכירות בעגלות, עבודה בתור בייביסיטר או נני, עבודה בתיירות וכדומה. אלו מתאימות לאנשים צעירים אחרי צבא, או כאלה שנמצאים לפני או אחרי תואר אקדמאי וקצת מחפשים את עצמם. לעומת זאת, עבודות קבועות מתאימות למי שכבר צבר ניסיון, ידע והכשרה, ורוצה להשתקע במיקום מסוים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

מידע חשוב וחיוני על ארצות הברית

כל אדם שהוא לא אזרח אמריקאי, חייב להגיע למדינה עם ויזה, כלומר אשרת כניסה. הצורך בוויזה מייחדת את ארצות הברית ממקומות רבים בעולם ויש להיות מודעים לכך. זה הופך את התהליך לארוך יותר ויש להתחיל אותו מוקדם, אחרת לא תוכלו להיכנס אל ארצות הברית. את התהליך מתחילים מול השגרירות האמריקאית בישראל כאשר הוא עולה כסף ותצטרכו להוכיח שיש לכם זיקה לישראל כדי לקבל את האישור המיוחל.

ארצות הברית בהיבט הגיאוגרפי

לפני שאתם מתכננים נסיעה לארצות הברית, כדאי לדעת איך היא בנויה מבחינה גיאוגרפית ומה מאפיין כל אזור בה. יש כמובן אזורים מתוירים יותר ופחות, אזורים קרים ואזורים חמים, אזורים עירוניים ואזורים כפריים, והבדלים סוציו אקונומיים גדולים בין מקומות שונים. מדובר במדינה עצומה בגודלה שהיא למעשה פדרציה של 50 מדינות. מלבד שתי מדינות שנמצאות מחוץ לשטח המרכזי שלה (אלסקה שנמצאת בצפון והאי הוואי שממוקם באוקיאנוס השקט), נהוג לחלק את ארצות הברית לארבעה אזורים גיאוגרפיים עיקריים: צפון – מזרח, דרום, מערב ומערב תיכון. לפני שאתם נוסעים כדאי להבין מה מאפיין כל אזור ואיזה אזור אתם חושבים שיותר מעניין אתכם או מתאים לאופי שלכם.

אילו סוגים של עבודות קיימים בארצות הברית?

בארצות הברית ישנם סוגים שונים של עבודות. לפני שמחליטים לעבור לשם, חשוב להגיע לשם עם עבודה מסודרת מראש לכם עבודה אלא אם אתם באים לטייל במקביל, וברשותכם מספיק חסכונות כדי לחפש עבודה תוך כדי תנועה. בארצות הברית ישנן אפשרויות תעסוקה רבות לצעירים ותוכלו להשתלב במשרות הבאות בהתאם לידע, ניסיון, כישורים, גיל והיכולות שלכם:
  • משרות מכירות בעגלות – למעשה ברחבי ארצות הברית, בעיקר באזורים התיירותיים בתוכה, יש המון עגלות בתוך קניונים ומרכזים מסחריים. ישראלים מתמחים כבר שנים רבות במכירה של כל מיני סוגי מוצרים. את המשכורת מרוויחים לרוב מעמלות מכירה הנחשבות לגבוהות מאוד ויכולות לספק שכר חודשי של כ-6,000 דולר בממוצע.
  • שיפוצים קטנים – אם יש לכם ידיים טובות, תוכלו להתחבר לישראלים שחיים וגרים בארצות הברית ולעבוד בשיפוצים, תיקונים, עבודות צבע וכדומה.
  • מלצרות ותיירות – ניתן גם להשתלב בעבודות כמו מלצרות בבתי קפה ומסעדות, עבודה בבתי מלון, מרכזי הארחה וכדומה.

למה לי לטוס לארצות הברית לעבוד?

עבודה בארצות הברית מביאה איתה קשת רחבה של יתרונות. קודם כל אתם הולכים לשפר את האנגלית שלכם באופן משמעותי וזה כמובן מאוד חשוב להצלחה בחיים בעולם המודרני. בארצות הברית תחיו, תנשמו, תחלמו ותעבדו באנגלית. זה משהו שיתרום לכם המון להמשך. בנוסף, תפגשו אנשים חדשים, תחזקו את הביטחון והדימוי העצמי שלכם, תפתחו את העצמאות שלכם ולא פחות חשוב, תחסכו לא מעט כסף כדי שתוכלו להגשים את המטרות והחלומות שלכם ממש בקרוב.

איפה כדאי לעבוד בארצות הברית?

הערים הגדולות והפופולריות ביותר לעבודה בארצות הברית עבור ישראלים תמיד היו ניו יורק ולוס אנג'לס. אלה הן כמובן שתי הערים הגדולות והעשירות ביותר בארצות הברית. על פניו זה מהווה יתרון עבור מי שבחר בעבודה במכירות משום שערים אלה נהנות מחתך סוציו אקונומי גבוה מאוד, או במילים אחרות לאנשים יש הרבה יותר כסף לבזבז. אולם חשוב להבין כי האוכלוסייה בלוס אנג'לס ובניו יורק שונה באופן מהותי מאשר במקומות אחרים בארצות הברית. מדובר כמובן בהכללה, אבל כל מי שהתנסה בעבודה במכירות יודע כי הניכור והקור במקומות אלה גדול יותר מאשר במקומות אחרים בארצות הברית. חיסרון נוסף הוא יוקר מחייה גבוה, כולל שכר דירה גבוה יותר, אם כי חברות רציניות אשר מסדרות עבודה בעגלות בארצות הברית גם דואגות שזה יהיה כולל מגורים חינם.

מה עם עבודה בטקסס?

להבדיל אלפי הבדלות, ישנן ערים גדולות בארצות הברית, שוות לא פחות, אשר מעניקות תחושת חום ואווירה שונה לגמרי. אפשר לציין כדוגמא מצוינת את טקסס אשר ממוקמת במערב התיכון והיא המדינה השנייה בארצות הברית הן בגודלה ובן במספר תושביה. בטקסס ישנן ערים נפלאות כמו יוסטון, דאלאס, אוסטין, סן אנטוניו ואל פאסו. האוכלוסייה שם מזמינה ולבבית יותר וכוח הקנייה גדול גם הוא, כך שעבודה במכירות בטקסס יכולה להיות גם מהנה וגם משתלמת. גם מזג האוויר בטקסס מצוין ומתאים לאקלים הישראלי הרבה יותר מאשר ניו יורק הקרה. חיי הלילה בניו יורק הם אמנם מהטובים בעולם, אבל בטקסס יש את אוסטין, אחת הערים הצעירות והמתפתחות ביותר בארצות הברית, מה שהופך אותה למובילה גם בתחום הלילה. קריטריון עדכני נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא נושא הגבלות הקורונה אשר צצו מאז שנת 2020. בעוד שבמדינות כמו ניו יורק וקליפורניה, הגבלות הקורונה נותרו קפדניות יותר, הרי טקסס חזרה לחיים רגילים כמעט לחלוטין.

ואולי דווקא עבודה בפלורידה?

כמו טקסס, אפשר לציין בנושא זה גם את פלורידה, תחת המושל רון דה סאנטיס, אשר שמרה על חיים נורמליים כמעט לאורך כל תקופת הקורונה. הדבר שמר על יציבות כלכלית של מדינת פלורידה ותושביה, והביא להגירה חיובית מדהימה ממדינות אחרות (כולל ניו יורק) בתוך ארצות הברית אל פלורידה. עבודה ומגורים בפלורידה הפך בשנה האחרונה לחלום האמריקאי החדש. עם מזג אוויר מושלם, חיי לילה, מצב כלכלי מצוין, וחיים נורמליים ויציבים אשר בישראל כמעט שכחנו שעדיין קיימים, זה לא אמור להפתיע.

הערים המומלצות לעבודה בארצות הברית הינם: ניו יורק ולוס אנג'לס

במידה ואתה רוצה לחיות בחול אז כנראה שכן. ישנן משרות זמניות וישנן משרות קבועות. מומלץ להתייעץ איתנו לפני בחירת מקום העבודה וסוג העבודה.

משרות מכירה בעגלות, שיפוצים קטנים למי שיש ידיים טובות כמובן ועבודה במלצרות ותיירות.

לרוב ישראלים נוהגים להגיע לארצות הברית לפני הטיול הגדול ואחרי הצבא. אבל כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל.

עבודה בארצות הברית יכולה להכניס לכם סכום יפה ביחס לשכר הישראלי.

צור קשר